FROM DUSK TILL DAWN

A collective project presented by EyeGoBananas

 

On the occasion of the first edition of the Bruxelles Street Photography Festival, our collective was invited for a talk and a virtual exhibition. We decided to exploit this opportunity in order to organize something more: a night shooting walk with some very talented photographers that could have eventually become a Group Project. So we gathered all together with our friends and gave them a disposable film camera to use with us in the streets of Bruxelles. Of course, we left them totally free to express themselves and shoot whatever could interest them. Then, back in Italy we developed the film and edited the images. What was the outcome? We like to imagine the whole work as a story, written by Douglas Adams and directed by Quentin Tarantino, trying to represent a crazy night of a man dealing with alcohol, weird visions and strange encounters.
A big thank goes to all the participants who decided to join us in this experiment. It has been so much fun and we do not exclude to organize it again. In the meanwhile, get ready for a zine. Enjoy.

 

Durante la prima edizione del Bruxelles Street Photography Festival il nostro collettivo è stato invitato per una esibizione virtuale e una conferenza. In quella circostanza abbiamo pensato di organizzare un evento in notturna da poi trasformare in una sorta di progetto collettivo. Per questo abbiamo raccolto una decina di nostri amici “street photographer” e abbiamo dato loro una macchina fotografica usa e getta prima di uscire per le strade di Bruxelles, lasciando totale libertà espressiva e formale ad ognuno di loro. Al rientro in Italia abbiamo sviluppato ed editato le fotografie. Cosa è venuto fuori? A noi piace pensare ad un racconto a metà fra uno scritto di Douglas Adams e un film di Tarantino che parla di una notte impegnativa fatta di alcool, strane visioni e incontri improbabili.

Un grazie a tutti i partecipanti che si sono prestati a questa cosa. E’ stato divertente e non è escluso che lo si organizzi di nuovo. Nel frattempo noi prepareremo una zine. Buona visione.